Friday, June 6, 2008

Isu Minyak : Pemimpin perbodohkan rakyat, sebenarnya kamulah BODOH!

Berhubung dengan isu kenaikan minyak, majoriti rakyat Malaysia tidak setuju dan telah melahirkan sakit hati yang terlampau sampai tak boleh nak di tuliskan dengan perkataan!

Seperti biasa media2 kerajaan memainkan peranan menyiarkan kenyataan pemimpin2 BN yang mengulas isu tersebut. Cukuplah kamu nak perbodohkan rakyat semua, hakikatnya kamu semua yang bodoh!

Awal-awal lagi rakyat diperbodohkan dengan kenyataan berkenaan dengan isu bahawa harga minyak di Malaysia adalah murah kalau dibandingkan dengan negara lain. Menariknya adalah dibanding dengan negara2 bukan pengeluar sahaja, sedangkan negara kita adalah pengeluar minyak!

Mesyuarat kabinet hanya semata-mata untuk mengundi penetapan harga kenaikan semata2. 3 harga kenaikan minyak ditetapkan dalam agenda mesyuarat. Akhir setujulah untuk pilih yang tengah2.


Sebab Sebenar Kenaikan Harga Minyak - Pelaburan $7.7 Bilions .. - Pemudasabah - 38 mins ago
Pada Khamis lepas, 29 Mei 2008, Syarikat Pengeluar Minyak & Gas Ketiga Terbesar Australia, Santos Ltd., telah memilih Petronas Malaysia sebagai pemenang bida untuk menjalankan projek usahasama (joint ..


Paklah Bohong Isu Minyak!! Bolehkah MP Sabah percaya dengan Janji Paklah? - Pemudasabah

Dalam banyak banyak zaman pemerintahan di Malaysia, Zaman cucu Ulama' berfahaman Hadhari inilah yang paling kuat menipunya,tipunya bukan bermuslihat tetapi terang terangan, hari ini dia kata lain, ..


Demo demi demo, mungkin hingga minyak turun semula - Lagiberita -

Kerajaan didesak bentang laporan kewangan hasil minyak di Parlimen - Lagiberita
Desak kaji semula - Rakyat anggap harga baru petrol, diesel membebankan Kerajaan diminta mengkaji semula harga baru petrol dan diesel yang masing-masing naik 78 sen dan RM1 seliter kerana ia membebankan ..


Parti Pakatan Rakyat Tawau desak kerajaan tarik balik kenaikan harga minyak - Pemudasabah
Parti Pakatan Rakyat Tawau menggesa kerajaan supaya me-narik balik pengumuman kenaikan harga minyak petrol dan diesel, ber-ikutan tindakan itu dilihat begitu membebankan rakyat terutamanya ..


Kenaikan minyak beri kesan buruk pengusaha kenderaan berpermit - Pemudasabah
BIMBANG ... Chin Lim Soon @ Ah Soon (kiri) dan Chin Nam Sing (kanan) menunjukkan muka depan akhbar New Sabah Times, yang memaparkan berita mengenai kenaikan harga minyak petrol dan diesel pada Rabu. ..


Dollah Syahril buat kerja GILA - No2umno
almuslimin2 - Sekarang Dollah mahu potong cukai jalan. Ini semua kerja gila. Menaikan harga minyak samalah melepaskan ikatan seekor raksasa yang ganas yang akan mengancam, meratah dan menjahanam rakyat . Memberi seketul daging kepada ..


Kalau bodoh, jangan jadi menteri - No2umno
Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Noh Omar mempersoalkan hasrat pengusaha pengangkutan awam yang mahu menaikkan kadar tambang atau caj perkhidmatan sedangkan mereka semua mempunyai kad fleet dan masih menikmati subsidi ..


Kenyataan Anwar: Harga Minyak Melambung!! - No2umno
anwaribrahim Semalam Kerajaan BN pimpinan Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi mengumumkan pengurangan subsidi bahan api berkuatkuasa pada hari ini 5 Jun 2008. Harga bahan api, petrol dan diesel khususnya melambung sebanyak 41% ..


Himpunan Rakyat Negeri Selangor “Menuju Harapan Baru” - No2umno
anwaribrahimblog Himpunan Rakyat Negeri Selangor Menuju Harapan Baru Lokasi: Padang Bola AU2, Jalan AU2, Taman Keramat, Hulu Kelang Waktu: 9 Malam Tarikh: 8 Jun 2008 (Ahad) Permit: LULUS ISU-ISU: 1) ..


Tipu untuk kali kedua. - Idhamlim

Kenaikan harga minyak pada 28 Feb 2006 dikatakan kerajaan mendapat penjimatan kewangan sebanyak 4 billion ringgit setahun akan digunakan bagi membiayai projek-projek pembangunan dan meningkatkan sistem pengangkutan awam demi kepentingan penduduk ..

Mengapa perlu beri tempoh 5 minggu untuk kerajaan - No2umno
detikdaily - [...] Rakyat baru sahaja digembarkan dengan isu kenaikan harga beras yang mendadak akibat kenaikan harga global.Dengan raup wajah yang bersahaja Pak Lah mengumumkan kenaikan minyak dalam masa yang sama ..

Rakyat gesa Abdullah letak jawatan, bubar kabinet - No2umno
harakahdaily - Ikrar yang mengadakan demonstrasi kira-kira lima minit itu berjaya menarik perhatian hampir 1,000 orang ramai, puluhan wartawan dalam dan luar negara termasuk pasukan polis kira-kira 50 anggota yang sejak ..

Bas dilarang naik tambang - Malaysiakini

Kerajaan akan mengambil tindakan ke atas pengusaha bas dan lori yang menaikkan kadar tambang dan sewa mereka, ekoran kenaikan harga petrol dan diesel sejak Selasa lalu, kata Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Noh Omar.

Demo Bantah Kenaikan Minyak Di Sungai Petani - No2umno

Diantara poster yang dipamerkan peserta demo.tranungkite - [...] Sungai Petani, 6 Jun: Himpunan aman anjuran Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah telah berjaya manarik lebih 1000 orang untuk berhimpun di sebelah Dataran MPSP di sini. ..

Demo BABI boleh .... demo MINYAK tak boleh? - No2umno

Lagi demo bantah harga minyak malaysiakini - [...] Satu lagi demonstrasi kecil membantah kenaikan mendadak minyak diadakan di hadapan sebuah masjid di Taman Dato' Harun, Petaling Jaya sejurus selepas solat Jumaat hari ini. ..

Kerajaan Beri Amaran Kepada Pengusaha Bas Sekolah - Minda-kembara

Wahai Datuk Noh Omar, kalau di Malaysia bas sekolah kita macam bas sekolah di New Dehli, mungkin pengusaha bas sekolah tidak akan rasa terdesak dengan kenaikan harga minyak tapi mereka pun ada anak bini yang nak kena ..

Demonstrasi: Polis beri amaran - Malaysiakini

Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Ismail Omar berkata hasil risikan polis, terdapat beberapa pihak sedang merancang mengadakan siri demonstrasi di beberapa lokasi seluruh negara membantah kenaikan harga minyak.

Harga Minyak Naik : Nikmat Dunia Tergugat - Dppwm

Kenaikan harga minyak petrol dan diesel bermula 5 Jun 2008 dan tariff elektrik mulai 1 Julai 2008 menyebabkan rakyat Malaysia ramai yang mencarut, memaki dan marah, hal ini dapat ..

Lagi demo bantah harga minyak - Malaysiakini
Sepanduk, antaranya, 'Kerajaan Pakatan Rakyat akan turunkan harga minyak 24 jam', 'Undilah BN untuk kenaikan harga minyak' dan 'Tahniah! Kepada pengundi BN, inilah hadiah untuk anda'.

No comments: