Tuesday, April 22, 2008

Bekas Menteri Kabinet Abdullah telah melakukan gangguan seksual ke atas seorang wanita

Mohd Sayuti Omar [MSO] melalui blognya Blog Merah Tintanya yang dipetik oleh laman Marhaen [ http://www.marhaen.org/v1/mar_a_merah_tinta85.html ] melaporkan seorang bekas Menteri telah melakukan gangguan seksual ke atas seorang wanita di di Kelab Havana hotel Maridien di KL Sentral. Kemudian, teman wanita itu sudah pun membuat laporan polis ke atas bekas menteri berkenaan. [http://tuntelanai.blogspot.com/]

Sayuti turut memberi sedikit klu terhadap bekas menteri itu. Bekas menteri itu katanya seorang yang berjambang, baru menang kerusi Parlimen dalam dalam pilihan raya lalu, tetapi tidak dilantik semula menjadi menteri. Penggugurannya dikatakan kononnya disebabkan perlakuan moralnya yang buruk yang tidak selari dengan kehendak dasar kerajaan sekarang.

Persoalannya siapakah bekas menteri mistri itu?

Berikut adalah petikan dari blog Berita STun Telanai :

Saya pun lantas mengambil senarai karbinet tahun 2007 yang masih dalam simpanan. Saya perhatikan tidak seorang pun dikalangan menteri yang berjambang, kecuali Jamaluddin Jarjis, Menteri Sains, Tekonologi dan Innovasi, Ahli Parlimen Rompin. Dalam pilihan raya lepas, beliau bertanding semula di kerusi Parlimen Rompin menentang calon PAS, Mazlan Mohd Yassin. Beliau menang mengalahkan Mazlan dengan majoriti 10,679 undi. Beliau memperolehi 21,308 undi, manakala Mazlan mendapat 10,629, tetapi beliau digugurkan dalam senarai karbinet Abdullah selepas pilihan raya lalu.

Sementera itu, saya teringat kes pembunuhan kejam Norita Shamsudin pada tahun 2003 yang mana Hanif Basree seorang jurutera telah dituduh melakukan pembunuhan tersebut. Dalam perbicaraan kes tersebut, ada disebut ada orang ‘lain’ yang masuk selepas Hanif berzina dengan Norita. Ini membawa maksud bahawa Norita masih hidup ketika Hanif keluar daripada apartmen mewah itu.
Berita Selanjutnya....

No comments: