Wednesday, April 9, 2008

'Character Assasination' Anwar Ibrahim

'Character Assasination' atau pembunuhan karektor seseorang sudah lama diguna pakai oleh manusia, malah sejak zaman Nabi Muhammad S.A.W.
Pembunuhan Karektor secara ringkasnya adalah untuk menjatuhkan imej, sejarah atau keperibadian seseorang demi mencapai tujuan menukar pandangan baik kepada jahat,terhadap orang tersebut.
Rasullulah dilemparkan dengan pelbagai gelaran,fitnah dan pencemaran imej Baginda semasa mengisytiharkan Baginda adalah utusan ALLAH, walhal sebelum itu Baginda di panggil masyarakat Mekah sebagai Al-amin, gelaran yang diberikan kepada Rasulullah SAW kerana beliau seorang yang beramanah,jujur dan berhemah.


Berita yang tersiar itu cukup menarik kerana umum sudah mengetahui desas-desus KONON NYA DSAI adalah agen Yahudi, bersahabat pula dengan Paul Wolfowitz (seorang Tokoh Yahudi). Cerita-cerita panas berkaitan dengan DSAI sekarang ialah :

Antaranya :

  1. DSAI agen yahudi malah dikatakan bukan setakat yahudi, malah proksi zionis (yahudi & zionis tidak sama)
  2. DSAI anggota Illuminati & Freemason (pertubuhan rahsia antarabangsa yang banyak teori konspirasi mengenainya)
  3. DSAI sentiasa ke luar negara kerana diperintah/dipanggil 'bos'nya untuk mengadap menerima arahan dan wang ringgit (pernah ke Singapura beberapa hari sblm PRU, dan luar negara)
  4. DSAI mempunyai sumber kewangan yang banyak kerana PKR mampu bertanding sebanyak 3 kali PRU, malah dikatakan bendera/poster/website dan pelbagai lagi perjalananan kempen PKR lebih hebat dari BN!Walhal beliau sebelum itu telah dipenjarakan selama 6 tahun.
  5. DSAI mampu membeli YB-YB Sabah/Sarawak dengan tawaran berpuluh-puluh juta RM!
  6. DSAI mampu menjadi tenaga pengajar/speaker di Johns Hopkins University kerana ada link' dengan yahudi.
  7. DSAI amat mendapat perhatian di luar Malaysia, hingga ke Amerika, Eropah, negara-negara Arab, kerana pertaliannya dengan sekutu jahat.
  8. DSAI ingin menjual negara kerana semasa krisis ekonomi 1997 hendak membuat pinjaman dengan IMF sebagaimana dilakukan oleh Korea Selatan, Thailand, Indonesia dan lain-lain.
Mengapa Isreal Prihatin Politik Malaysia?

ULASAN :

Rencana yang disiarkan oleh Utusan Malaysia [UM] on-line ini ditulis oleh seorang yang mempunyai agenda politik adu-domba dan mempunyai prasangka politik yang amat buruk terhadap Anwar Ibrahim dan gabungan parti-parti pembangkang [PAS, PKR dan DAP] dalam Pakatan Rakyat yang baru dijenamakan. Mesej yang ingin disampaikan oleh penulis dan UM yang menjadi lidah rasmi UMNO ialah untuk mengugut dan menakut-nakutkan rakyat supaya jangan memberi kepercayaan atau undi kepada Anwar dan Pakatan Rakyat. Sekiranya benar apa yang dijangkakan yang Anwar Ibrahim akan bertanding di salah sebuah kerusi Parlimen yang dimenangi oleh PKR dalam PRU lepas, maka selepas 14 April ini akan ada pilihan raya kecil dan sudah pastinya isu ini akan dijadi bahan kempen utama UMNO untuk menghalang Anwar menapak ke hadapan dalam main-stream politik negara.

Rencana ini juga diterbitkan susulan daripada kenyataan Tun Dr.Mahathir Mohamad di Pulau Pinang pada 30 Mac lalu [Rujuk : http://www.malaysiakini.com/news/80609 ] ketika beliau merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Melayu Tanjong. Dr.Mahathir mendakwa Anwar sebagai agen asing dan Anwar akan memperalatkan orang Melayu bagi kepentingan politiknya untuk menjadi Perdana Menteri dan melakukan pengkianatan terhadap orang Melayu-Islam serta rakyat bukan Melayu. Pendik kata Anwar manusia hipokrit atau dalam Islam istilahnya disebut ‘munafik’.
Selanjutnya...

Paul Dundes Wolfowitz (born December 22, 1943) is currently a visiting scholar at the American Enterprise Institute, working on issues of international economic development, Africa and public-private partnerships.[6] On January 24, 2008, he was named chairman of a high-level advisory panel on arms control and disarmament at the State Department.[7] A former academic, diplomat, political and military strategist and policymaker, and former American government official, most recently, he served as president of the World Bank Group for two years. As U.S. Deputy Secretary of Defense during the Presidency of George W. Bush, he was "a major architect of President Bush's Iraq policy and, within the Administration, its most passionate and compelling advocate" (Boyer 1).[8][9][10][11] He resigned as president of the World Bank Group as a result of an investigation by its board of executive directors, "ending a protracted and tumultuous battle over his stewardship, sparked by a promotion he arranged for his companion.

United States Department of State Director of Policy Planning

1981 – 1982
Assistant Secretary of State for East Asian and Pacific Affairs
1982 – 1986
United States Ambassador to the Republic of Indonesia

1986 – 1989
United States Department of Defense Under Secretary of Defense for Policy
1989 – 1993
Dean of the Paul H. Nitze School of Advanced International Studies
1993 – 2001
United States Deputy Secretary of Defense
2001 – 2005
President of the World Bank
2005 – 2007

Malaysia's Anwar Ibrahim: Wolfowitz's Knife in Asia's Back







No comments: