Wednesday, April 23, 2008

Aku Rakyat, Kau Pemimpin

Ini secebis kisah yang berlaku pada 14 April 2008.

Selepas sholat Magrib pada 14 April 2008 aku bertolak awal lagi dari rumah menuju ke Kelab Sultan Sulaiman di Kg. Baru untuk bersama-sama dalam Perhimpunan Black 14. Inilah kali pertama aku berpeluang dalam sejarah Malaysia menyaksikan kebangkitan rakyat . Aku dilahirkan selepas merdeka dan tak berpeluang menyaksikan sejarah sambutan kemerdekaan.

Merdeka! Merdeka! itulah suara semasa sambutan kemerdekaan pada 31 Ogos 1957.

Reformasi! Allahu Akbar ! Makhal Shakti! Bergema suara2 ini dari rakyat pelbagai kaum di Malaysia pada malam 14 April 2008 sempena pembesasan DSAI setelah di aniaya,dizalimi dan dipenjara oleh konspirasi pimpinan Mahathir. Semua rakyat tahu hal ini. Aku bukan bodoh!

Terkejut aku bila dapat berita berkenaan seorang pemimpin UMNO seorang ahli parlimen dan bekas menteri pulak, pada tarikh yang sama sedang habiskan masa di sebuah kelab sambil hisap curut dan .... Paling memalukan ialah sanggup berkelakuan di luar batasan terhadap seorang wanita!

Inilah secebis kisah, Aku Rakyat Kau Pemimpin.

Maklumat semasa;

Bekas Menteri Kabinet Abdullah telah melakukan gangguan seksual ke atas seorang wanita

The history of today - 14 April

Black 14: Anwar announces blueprint for the future

[DSAI setelah di aniaya,dizalimi dan dipenjara oleh konspirasi pimpinan Mahathir. Semua rakyat tahu hal ini. Aku bukan bodoh! Tapi Nazri kata ... BODOH]


Nazri : Nazri berkata perbuatan sesetengah anggota Umno yang meminta Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk meletakkan jawatan, adalah tindakan yang bodoh.

Dusta Mahathir- Terjemahan ‘HARDTALK’ - Tranungkite -

SS: "Beliau sememangnya ada mengemukakan rungutan semasa awak sumbatkan dia dalam penjara. . Tuduhan yang dirancangkan..tuduhan yang dirancangkan... bukan hanya oleh Human Rights Watch, Amnesty International tetapi saya juga telah semak rekod Kerajaan Canada, White House, International Commission of Jurists kesemua mereka menyatakan rasa simpati yang teramat sangat dengan cara dimana sistem penghakiman awak terhadap Anwar Ibrahim".

SS: Awak juga mendapatinya kembali menghantui awak kan ? Anwar kini mengetuai pakatan pembangkang. Kami telah dimaklumkan bahwa terdapat beberpa ahli Parlimen parti pemerintah akan melompat kepada parti beliau, dimana tak lama lagi beliau akan mentadbir Negara. Dan beliau telah memaklumkan bahawa beliau mahu awak menjawab segala perkara yang awak telah lakukan semasa berkuasa.

SS: Peristiwa Anwar Ibrahim di belasah separuh mati semasa dalam tahanan tidak berlaku pada masa PM sekarang berkuasa?

Nak Ku Nangis Tak Berairmata

'Character Assasination' Anwar Ibrahim

TEORI "RAHMAN": ANWAR IBRAHIM JADI PERDANA MENTERI...

PERTEMBUNGAN SENGIT ABAD INI - MAHATHIR VS ANWAR

Kami tidak perlukan Dr Mahathir

1 comment:

Ahmad Sadli Ibrahim said...

Ya betul, rakyat bukan bodoh. Nazri yang bodoh!